• 09191008128
  • info@DGKI.ir

چگونه از وب‌سایت خود برای ایجاد ارتباطات مشتریان استفاده کنید.

معمولاً تبلیغات دهان‌به‌دهان به‌عنوان بهترین شکل بازاریابی تلقی می‌شود و یکی از بهترین راه‌ها برای انجام آن طراحی وب‌سایت است که پلت فرم کاملی برای تعامل با مشتریان فراهم می‌کند.
بنابراین اولین کاری که هر شرکت باید انجام دهد، ثبت دامنه (آدرس وب‌) و طراحی یک وب‌سایت است. با توجه به تحقیقات اخیر، هنوز هم ۴۷ درصد از کسب‌وکارهای کوچک وب‌سایت ندارند، بااین‌حال، این کار اولین مرحله برای دعوت مصرف‌کنندگان به خرید از شما است.
داشتن یک وب‌سایت به‌تنهایی برای پخش اطلاعات بین مشتریان کافی نیست. مؤثرترین روشی که کسب‌وکارها از آن برای تائید اطلاعات مربوط به برند خود و انتشار آن استفاده می‌کنند ایجاد جامعه‌ی مشتریان است. این به معنی ایجاد محیطی است که در آن مشتریان به ارائه‌ی بازخورد و تعامل با برند بپردازند.
اما چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟

پنج گام حل مسئله در کسب‌وکار

با وجود این‌که مسئله در هر کسب‌وکار منحصربه‌فرد است، اما لازم نیست هر بار که با معضلی مواجه می‌شوید تکنیک‌های حل مسئله جدیدی را ایجاد کنید. از یک رویکرد روشمند برای حل همه مشکلات در کسب‌وکار بهره ببرید تا بتوانید در مدیریت بحران‌ها پایدار باشید. اجرا و شروع یک کسب‌وکار به معنای حل یک مشکل و مسئله است بنابراین مشکلات را با برنامه‌های متفکرانه حل کنید تا بدین طریق از تصمیم‌گیری‌های عجولانه مصون بمانید.

پنج تصور اشتباه در مورد استارت‌آپ‌ها

کسانی که تجربه راه‌اندازی استارت‌آپ‌های فناوری محور را داشته‌اند به‌خوبی می‌دانند که این کار سخت‌تر و چالشی‌تر از آن چیزی است که معمولاً درجاهای مختلف از آن ذکر می‌شود. در ادامه قصد داریم به چند نمونه از درک‌های اشتباهی اشاره‌کنیم که در زمان راه‌اندازی یک استارت‌آپ به آن می‌رسید.

چهار گام ایجاد یک تیم استارت‌آپ موفق

موفقیت کسب‌وکارها به‌شدت به وجود افرادی بستگی دارد که درگیر انجام کارهای آن هستند. Lynn Leblanc به‌عنوان یک بنیان‌گذار موفق در دو استارت‌آپ فناوری محور، متوجه شد که کسب‌وکارهای موفق نیازمند تیمی قوی و بسیار ماهر از همان آغاز راهشان هستند.

Leblanc (مدیرعامل شرکت Hotlink) می‌گوید که «یک تیم استارت‌آپ خوب نیازمند داشتن تجربه‌هایی است که همه حوزه‌های کاربردی موردنیاز یک شرکت موفق را پوشش دهد». باوجوداین، درنهایت به نتایج قابل پیش‌بینی از وجود تیمی خواهید رسید که ترکیبی از دانش و مهارت‌های هر عضو تیم است.

Leblanc توصیه می‌کند که برای تشکیل تیمی برنده در کسب‌وکارتان، به دنبال افرادی باشید که با معیارهای زیر متناسب باشند:

سه تکنیک که محتوای رسانه‌های اجتماعی را با نیمی تلاش دو برابر خواهد کرد

۱- برنامه‌ریزی
زمانی که یک برنامه‌ی رسانه‌های اجتماعی تدوین می‌کنید، بلافاصله میزان تلاش‌های موردنیاز در طول روز را کاهش می‌دهید.
مزیت ذاتی رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند نقطه‌ضعف آن‌هم باشد. درست است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها پیام برندتان را به‌صورت مداوم در مقابل دید مردم نگه‌دارید، اما این کار نیازمند بازدهی مداوم و تلاش روزانه است.

هنگامی‌که انجام وظایف خود را متوقف می‌کنید تا به‌سرعت پیامی در رسانه‌های اجتماعی ارسال کنید، زمان مفید انجام کارتان را ازدست‌داده‌اید. حتی اگر ارسال محتوا در رسانه‌های اجتماعی فقط یک یا دو دقیقه طول بکشد، مجبورید که وظیفه‌ی فعلی خود را متوقف کنید و دوباره به سراغ آن بروید و این باعث می‌شود که تمرکز خودتان را بر روی پروژه‌ای که در حال انجام آن بودید از دست بدهید.

قانون ۱۰-۲۰-۳۰-۴۰ مدیریت زمان

همه توصیه‌های مربوط به مدیریت زمان، در این مورد است که باید زمان بیش‌تری را صرف مهم‌ترین کارهایتان کنید و برای کارهای کم‌اهمیت زمان کمتری در نظر بگیرید. برای برخی کارها اولویت مشخص کردن دشوار است. قانون ۱۰-۲۰-۳۰-۴۰ مدیریت زمان، به شما چارچوبی برای تخصیص زمان به کارها ارائه می‌دهد.

هفت راه برای اینکه استاد خودآگاهی شوید

از اولین گام‌های موفقیت، سفر به درون خویش است. کارآفرینان موفق، می‌دانند چگونه خود را به‌طور ماهرانه‌ای بشناسند و از قدرت‌های درونی، غریزه‌ها و شهود خود بهره‌برداری کنند. آن‌ها با شناخت واضح و درست خود، به معاملات و ریسک‌های درستی در کسب‌وکار دست می‌زنند. کارآفرینان در مواجه‌شدن با نیروهای مخالفی که خارج از احساسات کنترل‌شده آن‌هاست، اگر خودآگاهی بالایی نداشته باشند ممکن است کسب‌وکارشان با شکست مواجه شود. در زیر ۷ راه برای خودآگاهی بیشتر ارائه شده است:

شش راه تقویت تفکر خلاق

توانایی تفکر خارج از چارچوب، مهارتی قابل یادگیری‌ است. شما تنها باید مایل باشید برای انجام کارهای جدید تلاش کنید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند یک شخص یا خلاق است یا نیست؛ اما نظر من این است که برخی افراد در زمان‌هایی ممکن است نسبت به بقیه، توانایی بیشتری در تفکر خلاق داشته باشند. در ادامه مقاله ۶ راه برای کمک به بهبود تفکر خلاق بیان شده است:

چهار اشتباه رایج کارآفرینان هنگام ارائه به سرمایه‌گذاران

۱- توصیف همه‌چیز به‌جز بیان نحوه حل مشکل
یکی از مهم‌ترین نکات در شروع ارائه ایده، بیان مشکل و راه‌حل‌هایی است که ایده شما فراهم می‌کند. کارآفرینان اغلب فکر می‌کنند که اسلاید ارائه‌ای که از قبل برای سرمایه‌گذاران می‌فرستند توسط آن‌ها خوانده می‌شود، درنتیجه هنگام ارائه، فقط در مورد فناوری‌ها، تیم، مسائل مالی و ... صحبت می‌کنند. حقیقت این است که بررسی ده‌ها طرح و ایده نشان داد که هنگام ارائه، چیزی در ذهن سرمایه‌گذار از قبل در یاد نمانده است؛ بنابراین، بهترین راه برای شروع یک ارائه خوب، صرف زمان برای بیان راه‌حل‌های مشکلی است که به‌واسطه ایده شما برطرف می‌شود. راه‌هایی برای ارتباط برقرار کردن بین سرمایه‌گذار با محصول پیشنهادی‌تان از طریق نمونه اولیه محصول، پویانمایی و ... پیدا کنید. حتی می‌توانید با گفتن یک یا دو داستان و اشاره به مطالعات موردی مشابه، ارتباط بیشتری برقرار سازید.

چهار راه ساده برای ساخت جامعه‌ی هواداران برند (Brand Community) در رسانه‌های اجتماعی

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر بخشی از جریان اصلی استفاده از اینترنت در بیشتر از یک دهه بوده‌اند ما روش‌هایی که هر برند‌ از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. امروزه شرکت‌ها از شبکه‌های اجتماعی صرفاً به‌عنوان پلتفرم‌های بازاریابی برای تبلیغات محصولات خود استفاده نمی‌کنند بلکه آن‌ها را برای ساخت و افزایش تجربه‌ی مشتری و ارتباط مستقیم با هوادارانشان به کار می‌برند.
ساخت جامعه‌ی هواداران باید اولویت یک برند برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی باشد. در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه شبکه‌ای از هواداران و فالوورهایی وفادار و علاقه‌مند به کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

چگونه با استفاده از رسانه‌های اجتماعی در موقعیت خود به شهرت برسید.

خودتان را برند کنید.
حرفه‌ای‌ها نگاه حرفه‌ای دارند، بنابراین برای صفحه‌ی کسب‌وکارتان در فیس‌بوک، از یک عکس حرفه‌ای استفاده کنید. عکس سلفی یک عکس حرفه‌ای نیست. Headshot حرفه‌ای خود را در پروفایل صفحه فیس‌بوک خود قرار دهید و از همان عکس در تمام حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

پنج ضرورت برای ایجاد تیم رویایی‌تان

تا به حال هیچ رهبر موفقی دیده نشده که به تنهایی و در یک جزیره دور افتاده کار کرده باشد. اینکه کارآفرین موفقی بتواند حتی در عصر اینترنت به تنهایی کار کند و در دنیای رقابت باقی بماند، بسیار نادر و بی سابقه است. اگر قصد راه اندازی کسب وکاری دارید، باید برای رشد آن بتوانید از حمایت‌های فردی دیگران نیز استفاده کنید. پیدا کردن افرادی قابل اعتماد که از روی تمایل برای کسب‌وکار شما کار کنند و هدفشان با هدف کسب وکار شما هماهنگ باشد، نیاز به آزمون و خطا دارد.