نمایشگاهها اغلب برای کسبوکارها پرهزینه هستند. بنابراین اگر غرفه شما بازدیدکنندگان کمی داشته باشد، بسیار ناامیدکننده خواهد بود. حتی گاهی غرفههایی که ظاهر بسیار جذابی دارند نیز نمیتوانند به اندازه کافی بازدیدکنندگان را جذب کنند. از سوی دیگر، همه دوست دارند در نمایشگاه بهغیراز جذب بازدیدکننده، تاثیر بلندمدتی روی مردم داشته باشند. در اینجا نکاتی را متذکر میشویم که هنگام شرکت در نمایشگاه و برپایی غرفه به شما کمک میکند تا از سایرین متمایز جلوه کنید:
اطلاعرسانی کنید.
کمپینهای آنلاین را درباره نمایشگاه برگزار کنید و به مردم اطلاع دهید که قرار است در نمایشگاهی غرفه داشته باشید. به دنبال فرومهایی باشد که در آنها بتوانید بهآسانی به بازار هدف خود دسترسی پیدا کنید و از آنها دعوت کنید تا سری به غرفه شما بزنند. در این صورت زمانی که آنها به نمایشگاه مراجعه میکنند، بهطور ناخودآگاه تمایل پیدا میکنند تا از غرفه شما نیز بازدید کنند. طبیعی است غرفههای که بازدیدکنندگان بیشتری دارد، باعث کنجکاوی سایر بازدیدکنندگان نیز میشود.
در دنیای دیجیتالی که ما در آن زندگی میکنیم، نمایشگاهها فرصتهای بازاریابی منحصربهفردی را در اختیار کسبوکارها قرار میدهند؛ فرصتهایی برای ملاقات با یکدیگر و برقراری ارتباط و آشنایی با مشتریان فعلی و بالقوه. در این جا نکاتی را ارایه میکنیم که در استفادهی بهینه از نمایشگاهها به شما کمک میکنند.
نمایشگاهها را میتوان سرمایهگذاری بزرگی، به ویژه توسط کسبوکارهای کوچک دانست، اما با همین سرمایهگذاری کوتاهمدت، میتوانید به منافع بلندمدت دست پیدا کنید و مشتریان راغب را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
برای اینکه حداکثر استفاده را از سرمایهگذاری خود ببرید، باید نمایشگاهها و کنفرانسهای مناسب را انتخاب کنید. اگر تحقیقات کامل و دقیقی انجام دهید، میتوانید مشخص کنید که آیا نمایشگاه یا کنفرانس مربوطه با اهداف بازاریابی شما مطابقت دارد و آیا میتواند شما را به مخاطب هدفتان نزدیک کند یا نه. برنامهی کنفرانس باید محتوا و سخنرانان بسیار خوبی داشته باشد تا بتواند مخاطبان را برای شرکت در آن جذب کند. همچنین بودجهی بازاریابی اختصاص یافته به آن باید به اندازهای باشد که برای حداکثر تعداد مخاطب ممکن مناسب باشد و اطمینان حاصل شود که این حضار، جزو تصمیمگیرندگان هستند. از مسئول برنامهی کنفرانس یا نمایشگاه سوال کنید که برای بازاریابی از چه روشی استفاده میکنند و برای افزایش تعداد مخاطبان چه سیاستی دارند.
تعداد کاربران تلفنهای هوشمند در سرتاسر جهان هرساله رو به افزایش است. همگام شدن با تغییرات مداوم فناوری برای کسبوکارهای کوچک آسان نیست. گوشیهای موبایلی جدیدی بهطور مرتب وارد بازار میشوند که هر کدام سیستمعامل خاص خود را دارند و به مجموعه ویژگیها و اپلیکیشنهای منحصربهفردی نیاز دارند. با در نظر گرفتن تمامی این تغییرات و شرایط غیرقطعی، استارتآپها چگونه میتوانند استراتژی بازاریابی موبایلی خود را ارتقا داده و بهینه سازند؟ پنج نکته زیر میتواند شما را در این زمینه یاری کند:
خود را برای بازاریابی موبایلی آماده کنید
پیش از آنکه حتی به سرمایهگذاری روی کمپین بازاریابی موبایلی خود فکر کنید، ضروری است مشخص کنید که آیا آمادگی رویارویی با کاربران موبایل را دارید یا خیر. اگر کسبوکار شما (یعنی وبسایت یا اپلیکیشنهای شما) تجربهی فوقالعادهای را برای کاربران موبایل رقم نمیزند، چه لزومی دارد که آنها را به سمت خودتان جذب کنید؟ اولین موضوعی که باید مشخص کنید این است که از فناوری موبایلی خود چه انتظاری دارید و سپس اهداف کمپین بازاریابی موبایلی جدید خود را تعیین کنید. این بدین معناست که اگر کاربران نتوانند در فروشگاه شما وبگردی کنند، خرید کنند یا همزمان با بررسی صفحات سایت شما از طریق موبایلشان، سوالات خود را مطرح کنند، کمپین بازاریابی موبایلی شما جز اتلاف وقت و هزینه، تاثیر دیگری نخواهد داشت.
هفتاد درصد متخصصان بازاریابی عقیده دارند رویدادهایی که در آنها امکان ملاقات رودررو وجود دارد بازدهی بیشتری نسبت به دیگر فعالیتهای بازاریابی دارند. شرکت در نمایشگاه، تعامل با طیف وسیعی از مخاطبان و خریداران علاقهمند را در شرایطی که فعالانه به دنبال محصولات جدید هستند، تضمین میکند. از سوی دیگر، نمایشگاههای تجاری، ازنظر سازماندهی، جزو پیچیدهترین فعالیتهای فروش و بازاریابی هستند و قطعاً هزینههای بسیار بالایی نیز دارند.
استارتآپها چگونه میتوانند مشخص کنند که شرکت در نمایشگاه، به نفع آنها هست یا نیست؟
در ادامه ده دلیل مهم برای حضور استارتآپها در نمایشگاههای تجاری را اشاره میکنیم
اگر قرار است شرکت شما بهتازگی در نمایشگاهی غرفه داشته باشد (مخصوصا اگر این اولین تجربه شرکت شماست) ممکن است به این فکر کنید که بهترین روش برای طراحی موفق غرفه در نمایشگاه چیست؟ ما بهعنوان شرکتی که برای اولین بار بهتازگی در یکی از بزرگترین نمایشگاههای لاسوگاس (نمایشگاه تابلوهای دیجیتال Digital Signage Expo ) شرکت کردهایم، نکاتی را در مورد عوامل موفقیت غرفههای نمایشگاهی یاد گرفتهایم. ازنظر ما نه تنها چیدمان غرفه خودمان عالی بود، بلکه از سایر غرفه داران نیز چیزهای زیادی آموختیم که در ادامه آنها را با شما در میان میگذاریم.
در اینجا ده نکته برای طراحی غرفه را مشاهده میکنید که در بهرهبرداری بهینه از نمایشگاه، به شما کمک میکنند.
استارتآپها اغلب اعتبار و مشروعیت لازم را برای متقاعد ساختن مشتریان ندارند. نمایشگاههای تجاری روش سادهای برای ملاقات رودررو با مشتریان بالقوه و نمایش کارآیی محصولات است، هرچند که شرکت در نمایشگاه یکی از پرهزینهترین و پیچیدهترین استراتژیهای بازاریابی و فروش محسوب میشود. به همین دلیل است که شما، بهعنوان مالک استارتآپ، باید از مدتها قبل برای نمایشگاه بعدی برنامهریزی کنید و استراتژیها و ابزارهای مناسب را انتخاب نمایید تا به اهداف خود دست پیدا کنید.
در این مقاله ده دلیل اصلی را بیان میکنیم که نشان میدهند چرا استارتآپها باید استراتژی خود را برای حضور در نمایشگاههای تجاری بهروزرسانی کنند:
در دنیای تجارت اشتباه کردن امری معمول است. ضمن اینکه معمولاً شکست بیش از موفقیت ما را به خودمان میشناساند. بااینحال همهی اشتباهات مثل هم نیستند. وقتی استارتآپها مرتکب اشتباه میشوند، پیامدهایش معمولاً بسیار جدیتر از وقتی است که یک کسبوکار باسابقه با مشتریهای وفادار اشتباه کند.
کسبوکارهای معتبر، پیشتر ارزش ویژه برند خود را ایجاد کردهاند. لذا حتی وقتی مرتکب اشتباهاتی میشوند که ممکن است پیامدهایشان بسیار گسترده باشد، سابقهشان بهقدر کافی خوب هست؛ محصولات کافی فروختهاند؛ روابط کافی ایجاد کردهاند و ارزش خود را بهگونهای به اثبات رساندهاند که آنها را از طوفان در امان نگاه دارد؛ درنتیجه میتوانند به مسیرشان ادامه دهند. حسن شهرت و اعتبار یک کسبوکار باسابقه، برایش حاشیه امنی ایجاد میکند.
داشتن مهارتهای ارتباطی خوب، اساس مهارتهای مذاکره موفق است. صاحبان کسبوکارهای کوچک سریعاً متوجه خواهند شد که مذاکرات در بسیاری از معاملات کاری دخیل بوده و امری ضروری است. در مسائلی از قبیل دستمزد کارمندان تا کمک بهپیش نویس سیاستها و روندهای سازمان، مذاکرات نقش مهمی در کسبوکارهای کوچک بازی میکنند و تمامی کارکنان میبایست به مهارتهای ارتباطی خود اتکا کنند تا مطمئن شوند که مذاکره آنها روند مطلوبی را طی میکند. در این مقاله چند نکته در مورداستفاده از مهارتهای ارتباطی در مذاکرات تجاری بیان شده است که با در نظر گرفتن آنها میتوانید مذاکرهای موفق داشته باشید.
کسبوکارهای جدید، بر اساس اصلی زندگی میکنند که به آن «تفکر استارتآپی» گفته میشود. این تفکر یعنی انگیزه برای نوآوری و رشد به هر قیمتی، حتی اگر لازم به تغییر جهت باشد. این تفکر، همان شکیبایی و تعهدی است که باعث میشود کارآفرین شبانهروز تلاش کند. این تفکر، همان غلبه بر موانعی است که منجر به سد شدن راه موفقیت است.
زمانی که کسبوکاری موانع اولیه را پشت سر میگذارد و بهتدریج به رشد و سودآوری ثابت میرسد، دیگر در مرحله «استارتآپ» نیست، بنابراین بهتدریج «تفکر استارتآپی» را کنار میگذارد. درحالیکه فراموش کردن ریشهها و مبانی کارآفرینی، میتواند در آینده به زیان کسبوکار باشد.
هر شرکتی، به خصوص در زمینه فناوری، می خواهد دست به «نوآوری» بزند. سنت شکنی و آوردن نسخه های جدید و پیشرفته ی محصولات به بازار، مثل یک هدف تاثیرگذار به نظر می رسد، اما انجام این کار همیشه ساده نیست.
رهبران کسب و کار درباره آنچه که بزرگترین موانع نوآوری پیش روی شرکتهای مدرن می نامند اطلاعات خود را در اختیار ما قرار داده و شیوه ی غلبه بر آنها را توضیح می دهند که در ادامه به هرکدام اشاره میشود.
در اکثر موارد صاحبان فروشگاههای آنلاین، بهجای تمرکز روی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، بیشتر روی عناصر زیباییشناختی تاکید دارند. بهبیاندیگر، وقتی آنها کار خود را شروع میکنند، بهجای بهینهسازی قیف تبدیل، طراحی سایت را در اولویت قرار میدهند. البته این اشکالی ندارد. طراحی، بخش مهمی از بهینهسازی برای تبدیل است، اما بعدازآنکه کار شما با طراحی سایت و زیباسازی آن به اتمام رسید، ضروری است روی عملکرد تبدیل و جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد تاکید داشته باشید. هدف این مقاله، کمک به شما دریافتن و برطرف کردن ضعفهای مهمی است که احتمال دارد هنگام راهاندازی فروشگاه آنلاین خود به آنها توجه نکرده باشید.
در اکثر موارد صاحبان فروشگاههای آنلاین، بهجای تمرکز روی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، بیشتر روی عناصر زیباییشناختی تاکید دارند. بهبیاندیگر، وقتی آنها کار خود را شروع میکنند، بهجای بهینهسازی قیف تبدیل، طراحی سایت را در اولویت قرار میدهند. البته این اشکالی ندارد. طراحی، بخش مهمی از بهینهسازی برای تبدیل است، اما بعدازآنکه کار شما با طراحی سایت و زیباسازی آن به اتمام رسید، ضروری است روی عملکرد تبدیل و جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد تاکید داشته باشید. هدف این مقاله، کمک به شما دریافتن و برطرف کردن ضعفهای مهمی است که احتمال دارد هنگام راهاندازی فروشگاه آنلاین خود به آنها توجه نکرده باشید.